Svetový deň sporenia
Svetový deň sporenia bol vyhlásený na 1. medzinárodnom bankovníckom kongrese
v Miláne v októbri 1924. V roku 1989 ho schválilo chválilo OSN.
Hlavným cieľom je zvýšenie povedomia verejnosti o význame úspor pre domácnosti a ekonomiku krajiny. Úspory sú dôležitým prvkom v boji proti chudobe a prvkom sociálneho a ekonomického pokroku.
Tento deň si pripomíname 31. októbra.
Sporenie má na Slovensku podobne ako v ďalších krajinách sveta dlhoročnú tradíciu.
Bohatstvo sa začína prvou mincou vhodenou do pokladničky. Aj keď toto tvrdenie zdá sa byť na prvý pohľad banálne, je pravdivé. Napriek svetovej finančnej kríze ostalo tradičné sporenie vo svete populárne, zmenila sa však jeho koncepcia. Ľudia dnes už začínajú sporiť, myslia na situácie, ktoré ich môžu v živote zasiahnuť a zameriavajú sa na konkrétne ciele napr. na sporenie na dôchodok, alebo stavebné sporenie a pod.
V podstate jednoduchá myšlienka odkladať si nevysoké sumy na vkladnú knižku či účet má v súčasnosti hlboký vplyv na ekonomický rozvoj aj na finančné zabezpečenie jedinca.
V našej škole sme si tento deň pripomenuli rozhlasovou reláciou, kvízom zameraným na túto problematiku a výstavkou propagačných materiálov bankových subjektov v priestoroch školy, ktoré si mohli študenti preštudovať. Touto cestou sa chcem poďakovať pani Zimermanovej obchodnej zástupkyni PSS, ktorá podporila túto našu aktivitu jednak propagačnými materiálmi a perami, ktoré si každý účastník kvízu odniesol.
Výsledky boli nasledovné:
- Veronika Kosejová – 34 bodov, III. A
Ľubica Beňová – 34 bodov, III. A
- Aneta Jacková – 33 bodov, IV. A
- Lucia Luptáková – 31 bodov, IV. A
- Patrícia Rákoczyová – 30 bodov, IV.A
- Patrik Podrásky – 30 bodov, III.A
- Anežka Šipikalová – 28 bodov, I.A
- Erik Nemec – 28 bodov, III. A
- Simona Brodzianska – 27 bodov, I.A
- Ivana Kalafúsová – 25 bodov, IV. A
- Kristína Mištíková – 25 bodov, I.A
- Ján Hudec – 25 bodov, III. A
- Petra Haringová – 19 bodov, III. A
Všetkým zástupcom tried ďakujeme za účasť!
Ing. Mária Lenčová, koordinátor finančnej gramotnosti